Svenska hästars värn

Idag har jag vart nästan heladan hos Farmor. veterinären har vart ute och kollat på deras ena häsr Lotta. Min farmor är nug den största djurvän jag känner! Dom hade två vanvårdade hästar ett tag och i början av året fick den ena tas bort pga åldern men den andra lever och är så mktfinare än när vi hitta dom.
Dixe och Filur heter dom.
Idag har hon två hästar från svenska hästars värn SVH Lotta SVH Neva. Deras historia:

SHV Neva. Ett varmblod i sina bästa dar. Omhändertogs av myndigheter tillsammans med kompisen på försommaren. De var inte i toppskick och ganska ohanterade. Efter en tid visade de båda dock på god min och kunde placeras ut till fodervärd.

SHV Lotta. Kompisen till ovanstående prinsessa. Hade lite problem med sin rygg i början, men är nu pigg och glad. Lite vaksam mot människor ibland, men förtroendet blir bättre och bättre. Bor nu hos sin fodervärd och utvecklas hela tiden till det bättre.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0