Mantorp med Kasper

Då var Mantorp av klarat(:
Är super nöjd med honom. Kom väl typ jätte sist(: men det var ju bara som lite träning för honom eftersom jag inte hunnit gå ut nått iår
 
Men i dressyren blev han jätte spänd och gick inte riktigt och rida han bara åla sig, när vi kom till galoppen insåg jag ju varför, då fick han sjukt med sadeltvång hoch hoppa rakt upp i luften(: och sen blev han lite rädd för hästarna utanför och lite människor, men han stog sig igenom allt. Så nu har jag lärt mig det att galoppera om han ålar för efter galoppen kändes han mkt bättre(:

Hoppningen, vet jag inte vad som hände. kändes som han inte såg bommen så fick ett stopp men sen hoppa han runt så fint så(:

Efter vi gått terrängbanan trodde jag att jag skulle dö, skulle seriöst rida mot en vägg med min lilla "ponny" men med lite mentaltförberedande så var det bara och rida(:
Till 1an så stoppa han för han kolla på allt runt om kring. Men sen efter tvåan som var trollstocken så körde han, jag satt typ och åkte med! jätte kul känsla, han gick som han aldrig gjort något annnat:D Så är jätte nöjd med dagen och med bästa lilla hästen(:


Kommentarer
Postat av: isa

Grattis till en fin runda,kul att han skötte sej nägorlunda,nästa gång går det nog bättre,men han har ju tur att ha en duktig ryttare som hjälper han runt,jättekul att läsa om er och se alla fina bilder,kram Isa

2011-04-24 @ 21:18:23
Postat av: Jessica

Fantastiskt fina bilder och så duktig han har blivit!!Med bättre självförtoende på han kommer han att bli superduktig tror jag!!

2011-04-25 @ 09:12:28
URL: http://magicmomentchessstrauss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0